Agate, Selga, Silga, Sinilga

Kāpēc riteņbraukšana ir lieliski piemērota kājām, plaušām, imūnsistēmai un prātam?

Tiem, kas jau kādu laiku piekopj riteņbraukšanu, daudzās priekšrocības ir pilnīgi skaidras, bet ikvienam, kam ir nepieciešams iemesls, lai sēstos uz velosipēda, piedāvājam sarakstu ar dažiem no lielākajiem ieguvumiem. Velobraukšanas sniegtie ieguvumi fiziskajai veselībai, ir tikpat daudz, kā skaistie ceļi un maršruti, kur doties izbraucienā ar riteni. Taču, kad runa ir par jauna hobija izvēli, protams, ir daudz iespēju, ko apdomāt.

Ļoti daudzi apņēmīgi cilvēki reizēm pat kļūst par labiem sportistiem jomā, kas sākumā bija viņu hobijs. Jā, varbūt dienu garš brauciens ar riteni pa skaistu kalnu ceļu Šveicē nav visiem pa prātam, tomēr katram ir savas intereses un mērķi nodarboties ar to kas patiesi aizrauj. Varbūt tā ir ceļošana vai pasaules slavenu vietu apskatīšana - spēļu automāti online var piedāvāt iespēju ceļot virtuāli, jo to fonā nereti ir redzami kādi slaveni objekti un vietas.

1.  Riteņbraukšana uzlabo garīgo labsajūtu

Ir tik daudz veidu, kā fiziskās aktivitātes var uzlabot Jūsu garastāvokli. Tā ir gan adrenalīna un endorfīnu izdalīšanās, gan labāka pašapziņa, kas rodas, apgūstot jaunas lietas vai pieveicot savus mērķus (piemēram, veicot savu pirmo 10 km braucienu). Riteņbraukšana apvieno fiziskās aktivitātes ar uzturēšanos svaigā gaisā un jaunu vietu/skatu iepazīšanu. Jūs variet braukt viens - tā Jums ir laiks, lai pabūtu domās ar sevi, vai arī variet braukt kopā ar kādu vai pat vairākiem cilvēkiem.

2. Riteņbraukšana stiprina imūnsistēmu

Viegla fiziskā slodze var uzlabot mūsu imūnsistēmu, palielinot svarīgāko olbaltumvielu ražošanu un pamodinot slinkās baltās asins šūnas. Kāpēc izvēlēties velosipēdu? Braucot uz darbu ar velosipēdu, var saīsināt ceļā pavadīto laiku un atbrīvoties no baktēriju pārpilnajiem autobusiem un citiem sabiedriskajiem transportiem. Taču ir viens bet. Uzreiz pēc intensīvas fiziskās slodzes, piemēram, 30 minūšu bruaciena uz darbu, Jūsu imūnsistēma ir novājināta, taču atbilstoša un efektīva darbība pēc velobraukšanas, piemēram, maltītes ieturēšana un atpūta to var novērst.

3. Riteņbraukšana var palīdzēt zaudēt lieko svaru

Lai zaudētu svaru, Jums ir jāsadedzina vairāk kaloriju, nekā patērējiet. Riteņbraukšana sadedzina 400 līdz 1000 kalorijas stundā, atkarībā no intensitātes un braucēja svara. Protams, ir arī citi faktori, kā  ēšanas biežums, miega kvalitāte, un, protams, laiks, ko pavadīsiet, sadedzinot kalorijas. Pieņemot, ka Jums patīk braukt ar velosipēdu, Jūs sadedzināsiet kalorijas. Un, ja Jūs piekopjiet veselīgu uzturu, tad Jums vajadzētu zaudēt svaru.

4. Riteņbraukšana attīsta muskuļus

Riteņbraukšana ne tikai sadedzina taukus, bet arī veido muskuļus. Lai būtu skaidrs - Jums nebūs tie tik izteikti, kā skriešanas sprinterim, ja vien Jūs neieguldīsiet daudz laika. Taču Jūs noteikti iegūsiet skaistu tonizētu vēderpresi.

5. Pēc riteņbraukšanas variet baudīt otrās brokastis

Ja esiet nolēmis uz darbu braukt ar velosipēdu, Jums ir lielisks iegansts, lai papildinātu savu dienu ar pāris papildu uzkodām. Tā kā pusstundas braucienā uz darbu vajadzētu sadedzināt no 200 līdz 500 kaloriju, Jums ir atļauts baudīt otrās brokastis, bet ne tik lielas kā pirmās. Ja Jūs nopietni domājiet par tauku dedzināšanu, Jūs varētu veikt rīta braucienu neēdot (bez brokastīm) - tas ir treniņu rīks, ko vislabāk izmantot piesardzīgi un ar mēru, lai izvairītos no negatīvas ietekmes uz Jūsu veselību.

6. Riteņbraukšana uzlabo plaušu veselību

Ir pētījumi, kas liecina, ka cilvēki, kas brauc ar velosipēdu, patiesībā ir daudz mazāk pakļauti gaisa piesārņojumam, kā tie, kas pārvietojas ar automašīnu.

7. Braukšana ar riteni samazina sirds slimību risku

Riteņbraukšana liek asinīm riņķot pa ķermeni, kā arī sadedzina kalorijas. Braukšana uz darbu ar velosipēdu var uz pusi samazināt risku saslimt ar sirds slimībām vai vēzi.

8. Riteņbraukšana uzlabo navigācijas prasmes

Brauciet uz vietām, kur neesiet bijis un ļaujiet savai orientēšanās sajūtai aizvest Jūs mājās. Auto navigācijas ierīču un Google maps esamība neveicina orientēšanās spēju pilnveidošanu, lai cik izcilas šīs aplikācijas arī būtu.

9. Riteņbraucēji labāk guļ

Iespējams, tas, ka nogurums, braucot ar velosipēdu, uzlabos miegu, nav raķešu zinātne, taču tas ir pierādīts. Džordžijas Universitātes pētnieki 35 gadus pētīja vīriešus un sievietes vecumā no 20 līdz 85 gadiem un atklāja, ka fiziskās sagatavotības neesamība 2 % vīriešiem un par 4 % sievietēm izraisa miega problēmas.

10. Riteņbraukšana uzlabo smadzeņu darbību

Sportošana ir vairākkārt saistīta ar smadzeņu veselību un kognitīvo izmaiņu samazināšanos, kas var padarīt mūs neaizsargātus pret demenci vēlāk dzīvē. 2013. gadā veiktā pētījumā tika konstatēts, ka riteņbraucēju asins plūsma smadzenēs fiziskās slodzes laikā palielinājās par 28 %, bet konkrētās zonās  līdz pat 70 %. Uzlabota asins plūsma smadzenēs ir nepieciešama, jo t;a piegādā dažādas labās vielas, kas uztur mūsu veselību kopumā 

Līdzīgie raksti