Viens no pasaules opermākslas šedevriem – Džuzepes Verdi vēlīnais meistardarbs "Aīda" – atkal atgriezies uz Latvijas Nacionālās Operas skatuves. Stāsts ir krāšņs kā pati dzīve, kurā līdzās pastāv gaisma un tumsa, mīlestība un ienaids, triumfs un sakāve, cerības un nāve.
Jau vairāk nekā simts gadus etiopiešu princeses un ēģiptiešu karavadoņa mīlasstāsts atdzimst visas pasaules operteātros, dažādu tautu un paaudžu klausītājiem apliecinot Mīlestības uzvaru. Opera sacerēta pēc Ēģiptes valdības pasūtījuma. Sākotnēji komponists no šī darba atteicās, taču vēlāk piedāvātais sižets viņu savaldzināja. Par tā izcelsmi vēl šodien nav vienota uzskata; visizplatītākā ir versija, ka sižetu radījis franču eģiptologs Ogists Mariets, atšifrējot senā papirusā saglabātu leģendu. Stāstu literāri apstrādājis franču rakstnieks Kamils di Lokls, bet operas itāļu libreta autors ir Antonio Gislanconi.
Pirmizrāde notika 1871. gada 24. decembrī Kairā. Dažus mēnešus vēlāk autora vadībā "Aīdas" Eiropas pirmizrāde notika Milānas operteātrī "La Scala". Pavisam īsā laikā jaunā opera jau tika uzvesta pasaules nozīmīgākajos operteātros.
Pārējās lomās: Aīda: Rafaela Andželeti, Liene Kinča; Julianna Bavarska; Amonasro: Samsons Izjumovs; Amnerisa: Ļubova Sokolova (viņa šo lomu ar izciliem panakumiem pavisam nesen dziedāja Londonā Royal Albert Hall); Ramfiss: Romāns Poļisadovs, Krišjānis Norvelis; Faraons: Rihards Mačanovskis; Ziņnesis: Nauris Puntulis; Virspriesteriene: Ieva Parša. Diriģents – Modests Pitrens.
Biļetes var iegādāties "Biļešu paradīzes" kasēs.
6. un 13. janvārī uz Latvijas Nacionālās operas lielās skatuves Verdi operas "Aīda" iestudējumā, ko veidojusi režisore Māra Ķimele, Radamesa lomā debitēs pasaulslavenais latviešu tenors Aleksandrs Antoņenko. Savukārt Aīdas lomās būs dzirdama itāļu dziedātāja Rafaela Andželeti, kuras balsi Latvijas klausītāji varēja novērtēt šovasar izskanējušajos Siguldas Opermūzikas svētkos.