Vivita, Dzīle, Viva

Mārtiņa Pūpola modes poltergeists

Zināms, ka pastāv ēdienu mode. Un katram, droši vien, ir arī savs modes ēdiens. Bet nu mode un ēdiens ies pavisam rokrokā – tērpu dizainera Mārtiņa Pūpola iniciētajā „Food&Fashion”, atklātā pagājušās nedēļas nogalē.

Mode un ēdiens vienuviet
Tur, kur agrāk bija „Vanilla” – Vecrīgā, Vaļņu ielā, jau kādu laiciņu atrodas kafejnīca – restorāns Caramel Rouge. Tie, kas nesteidzas un vēlas baudīt pavisam intīmu gaisotni, parasti dodas uz krodziņa otro stāvu, bet, jāsaka, līdz šim tas stāvējis diezgan patukšs. Nu še nodibināta jauna modes „karaļvalsts” ar savu ģerboni, galmadāmām un „karaļiem” – vienu no glamūrākajiem Latvijas modes dizaineriem Mārtiņu Pūpolu un bārmeni un šefpavāru Mareku Voitecki.

Bez konkurences

„Food&Fashion” beidzot ir vieta nevis tikai patērētājiem, bet arī domubiedriem – šī ir interaktīva telpa, kurā apmeklētāji var gan ieturēties, gan apskatīt un pasūtīt Latvijas dizaineru tērpus un, pielaikojot gatavos, arī nofotografēties pilnīgi īstā, profesionālā, turpat ierīkotā fotostudijā. Zinot latviešu mentalitāti, jāsaka – teju vai unikāla vieta, kas paredzēta sadarbībai, nevis indivīdu konkurencei. „Tu pajautā kolēģim dizainerim – kur tu ņēmi šitās foršās pogas? Bet viņš kaut ko ņurd – ē, nu, man tur savi cilvēki...”, sapīcis par pastāvošo situāciju ir Mārtiņš Pūpols. „Latvieši visu laiku konkurē paši ar sevi, ar saviem draugiem, ar visu!”, viņš atzīst, „tad nu beidzot gribējās izveidot tādu modes salonu, kur cilvēki nāktu kooperēties, nekonkurētu, bet papildinātu viens otru.”

Darbs, nevis hobijs

Nav brīnums, ka tieši Mārtiņam ienākusi prātā šāda apsveicama doma – viņš ir teju vai vienīgais latviešu modes mākslinieks, kas Itālijā mācījies ne tikai skaisto tērpu darināšanu, bet arī modes mārketingu. Tādēļ sapņainas cakošanas vietā viņš ķēries pie tā, lai modes dizains kļūtu par ienesīgu darbu, nevis dārgu hobiju. „F&F” telpā viņam jau piebiedrojušies vairāki kolēģi, te iespējams uzlaikot gan vīriešu, gan sieviešu tērpus, aplūkot Mārtiņa skicējumus, bet profesionāļi te varēs rīkot savas prezentācijas, skates, vienkārši burziņus un tikties radošā gaisotnē. Restorāna apmeklētāji, starp citu, ik dienas var vērot  arī pavisam īstu modes šovu – slaidās oficiantes ir tērptas Mārtiņa dizainētās kleitās.

Modes poltergeists

Pasākuma viesu vidū, drosmīgi ignorējot Valērija Meladzes koncertu, bija manāmas Mārtiņa klientes Maija Silova, kas esot pie viņa pasūtījusi 3000 latu vērtu tērpu, dziedātāja Elli U, kas sava jaunā singla prezentācijai arī bija izvēlējusies Mārtiņa darinātu sudraba kleitu, dziedātāja Natālija Tumšēvica un citas pazīstamas personas. Un arī šoreiz pasākumā plīsa glāzes – tā nu ir sagadījies, ka gandrīz visos pasākumos ar Mārtiņu Pūpolu iet bojā kāda vīnaglāze, turklāt visklusākajā brīdī un vispamanāmākajā veidā. Kas zina, kāds modes poltergeists seko Mārtiņam pa pēdām... Cerēsim, ka tā ir laba zīme!

Jaunākie raksti