Izstādes kuratore Aņēze de Guvjon Sensīra (Agnes de Gouvioun Saint-Cyr) atzīmē, ka franču valodā termins modéle vienlaicīgi nozīmē gan augstās modes meistardarbu (haute couture), gan personu, kas to mums demonstrē. Mūsdienās uzmanību vairāk piesaista nevis unikālais tērps kā fiziskas vienība, dizaineru fantāzijas un amatnieku meistarības kopdarba rezultāts, bet modes mākslinieku un fotogrāfu radītais imaginārais tēls, kas personificē sabiedrības slēptākās alkas pēc kaut kā īpaša un neparasta.
20. gadsimta otrajā pusē un 21. gadsimtā gandrīz izzūd unikālās individuālā apģērba gatavošanas tradīcijas, dodot priekšroku dažādas kvalitātes rūpnieciskiem ražojumiem. Šis ekonomikā balstītais fakts ietekmē arī modes fotogrāfiju, lielā mērā atbrīvojot to no jebkādiem noteikumiem un dogmām. Cilvēkiem tiek pārdots sapnis, vīzija, nevis reāls apģērbs.
Izstādes darbu atlasē tiek akcentēti neordināri mākslinieciski risinājumi, kas paplašina mūsu tradicionālos priekšstatus par modi kā glamūru, parādot, ka tā var būt ļoti kreatīva mākslas teritorija, arī atklājot negaidītas cilvēciskās esības šķautnes. Kolekciju veido izcilākie fotogrāfijas mākslas paraugi no visas pasaules kopš 1955. gada līdz mūsdienām.
No 2011. gada 31. marta līdz 15. maijam Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā būs skatāma izstāde „Elki un cilvēki”, kurā pārstāvēti labākie un savadabīgākie meistari, tiek izsekots Rietumu kultūras estētisko kritēriju un cilvēcisko ideālu metamorfozēm pēdējā pusgadsimta garumā.