Mārtiņš Ozoliņš absolvējis Latvijas Mūzikas akadēmijas kordiriģēšanas klasi pie profesora Edgara Račevska un Simfoniskā orķestra diriģēšanas nodaļu pie profesora Imanta Rešņa. Piedalījies meistarklasēs pie Vasilija Sinaiska Sanktpēterburgā, pie Helmuta Rillinga Baha akadēmijā Vācijā un Ģintara Rinkeviča Lietuvā. Mārtiņš Ozoliņš ir Latvijas Nacionālās operas diriģents kopš 2005. gada.
Mārtiņš Ozoliņš ir prestižā Jormas Panulas IV starptautiskā diriģentu konkursa (2009), kā arī vairāku citu starptautisku konkursu laureāts. Sadarbojies ar Latvijas Nacionālo simfonisko orķestri, Lietuvas Valsts simfonisko orķestri, Leipcigas Gewandhaus orķestri, Liepājas simfonisko orķestri, Kauņas simfonisko orķestri. Iestudējis operas un baleta izrādes Tamperē (Somija), Triestē (Itālija), Katānijā (Itālija). Mārtiņš Ozoliņš koncertējis un piedalījies viesizrādēs Maskavā (Krievija), Mehiko (Meksikā), Maskatā (Omānā), Leipcigā (Vācija), Gdaņskā (Polijā) u.c.
Kopš 2010. gada Mārtiņš Ozoliņš ir Latvijas Mūzikas akadēmijas docents un Orķestra diriģēšanas katedras vadītājs, kā arī profesionālā pūtēju orķestra „Rīga” mākslinieciskais vadītājs.
„Mārtiņš Ozoliņš daudzu gadu garumā sevi pierādījis kā vienu no spējīgākajiem Latvijas Nacionālās operas diriģentiem, kura operas un baleta repertuārs ir ļoti plašs un daudzveidīgs. Oktobrī viņa muzikālajā vadībā ar izciliem panākumiem notika jaunā latviešu orģinālbaleta „Karlsons lido...” pirmizrāde, kas guva atzinību mūzikas kritiķu vērtējumā un arī plašu skatītāju atsaucību. Vasarā diriģents bija unikālā Dziesmu svētku Vokāli simfoniskā koncerta mākslinieciskais vadītājs. Šobrīd Mārtiņš Ozoliņš aktīvi strādā pie nākamā jauniestudējuma – Sergeja Prokofjeva operas „Mīla uz trim apelsīniem”. Ir būtiski, lai galvenais diriģents ik dienas būtu Operā, regulāri strādātu ar orķestri, plānotu un pārraudzītu šeit notiekošos mākslinieciskos procesus. Galvenajam diriģentam būs īpaši svarīga loma gan repertuāra izveidē un solistu atlasē, gan jaunu profesionāļu piesaistē operai,” saka Latvijas Nacionālās operas valdes priekšsēdētājs Zigmars Liepiņš.
„Mans primārais pienākums un atbildība ir rūpēties par teātra mākslinieciskās kvalitātes nodrošināšanu un izaugsmi, veidot tālredzīgu operas un baleta repertuāra stratēģiju un veicināt teātra tālāku attīstību. Apzinoties, ka opera ir dažādu mākslas žanru sintēze, visa pamatā nenoliedzami ir mūzika un tās augstvērtīga atskaņošana, un manos pienākumos ietilpst plānveidīga mākslinieciskā darba procesa sakārtošana,” savus mērķus LNO galvenā diriģenta amatā raksturo Mārtiņš Ozoliņš.
Savukārt LNO galvenais viesdiriģents Modests Pitrens būs muzikālais vadītājs un diriģents Latvijas Nacionālās operas nākamajam jauniestudējumam – Vāgnera opusam tēlos „Rienci. Triumfs un sakāve”, ar kuru 17. janvārī tiks atklāts Eiropas kultūras galvaspilsētas gads Rīgā. Tāpat viņam uzticēta decembra beigās un janvāra sākumā paredzētā koncerta „Operetes karuselis” muzikālā vadība. Šosezon Latvijas Nacionālajā operā Modests Pitrens diriģēs arī Džakomo Pučīni operu „Toska” un Džoakīno Rosīni operu „Seviljas bārddzinis”. Latvijas Nacionālā opera ir gandarīta, ka varēs turpināt sadarbību ar profesionālo un starptautisku atzinību guvušo lietuviešu diriģentu Modestu Pitrenu.
No 1. decembra Latvijas Nacionālās operas galvenā diriģenta amatā stāsies Mārtiņš Ozoliņš, līdzšinējais galvenais diriģents Modests Pitrens turpmāk būs LNO galvenais viesdiriģents, informēja LNO pārstāvji.