Hugo, Uga, Uģis

Krievu tūristi gada sākumā veicinājuši arī tirgotāju apgrozījumu

Gada sākumā Rīgā ieceļojuši daudzi tūristi no Krievijas, par ko liecina arī lielais Krievijas pilsoņiem izsniegto vīzu skaits. Tūristu pieplūdums par labu nācis arī Stacijai un autoostai tuvējām tirdzniecības vietām, liecina tirdzniecības centra "Origo" novērojumi.

Krievu tūristu vidū vēl joprojām lielākā daļa kā pārvietošanās līdzekli izvēlas vilcienu, kā arī autobusu satiksme ar Sanktpēterburgu ir aktīva. Tas ir viens no iemesliem, kāpēc Stacijas tuvumā esošie veikali arī pēc Ziemassvētkiem un Jaunā gada saglabā augstu apgrozījumu – daudzi tūristi no Krievijas ierodas pirmajās desmit gada dienās, kad Krievijā ir oficiālas brīvdienas.

"Mūsu nomnieki, it sevišķi tie, kuri tirgo suvenīrus un pārtikas preces, atzīst, ka janvāra sākumā liela daļa pircēji ir tieši tūristi un visbiežāk no Krievijas. Tieši "Origo" veikali bieži vien ir pirmie, kuros iegriežas ierodoties Latvijā, kā arī pēdējie, kuros iegādāties iemīļotus Latvijas suvenīrus mājām. Kā norāda, piemēram, "Laimas" veikala vadītāja – šogad pieaudzis pieprasījums ne tikai pēc klasiskajām "Laimas" šokolādēm un konfekšu izlasēm, bet arī pēc tīrā Rīgas melnā balzama un liķiera konfektēm "Prozit"," stāsta tirdzniecības centra "Origo" vadītājs Aleksandrs Ņemirovskis.

"Suvenīru veikaliem lielākais apgrozījums katru gadu ir nevis Ziemassvētku laikā, kā tas ir, piemēram, dāvanu veikaliem, bet tieši pēc Jaunā gada, kad veikalos iepērkas tūristi, kuri atbraukuši uz Latviju ziemas brīvdienās. Rīga ir kļuvusi par ļoti populāru galamērķi tieši krievu tūristiem, kas mums kā suvenīru tirgotājiem ļāva ticēt, ka apgrozījumam jābūt iespaidīgam. Ņemot vērā iepriekšējo gadu pieredzi, mēs laicīgi izmainījām veikala kompozīciju, nomainījām sortimentu no Ziemassvētku precēm uz tūrisma precēm. Ja mēs skatāmies uz visa gada apgrozījuma līkni, tad, protams, janvāra sākuma apgrozījums ļoti pieauga, kā jau tas arī tika plānots. Krievu tūristi pārsvarā izvēlējās magnētus – tieši šī preču grupa sastāda 80% no apgrozījuma. Otrā vietā ir dekoratīvie šķīvji, savukārt trešajā vietā ir atslēgu piekariņi. Vel jāpiemin, ka gandrīz visi klienti, kuri ienāca veikalā arī izdarīja kādu pirkumu. Mums šogad sortimentā bija arī Rīgas Melnais Balzams un Laimas saldumi, kuri arī tika labi pirkti. Tomēr pamanāms, ka krievu tūristi šogad daudz rūpīgāk izvēlas sev vēlamo preci," norāda suvenīru veikala "Love Latvia" vadītāja Mārīte Loziņa.

Jaunākie raksti