"Saeimas nams 15. februārī vērs durvis "ēnām" – aktīviem Latvijas skolēniem un studentiem, kas līdzās mācībām un studijām nopietni apsver savas nākotnes profesijas izvēli un meklē iespējas iepazīties ar izvēlētās profesijas ikdienu un aizkulisēm," pauž Saeimas priekšsēdētāja Solvita Āboltiņa.
"Priecājos, ka mūsu parlaments ir kļuvis par vienu no populārākajām "ēnošanas" vietām. Turklāt jauniešus Ēnu dienā sekot līdzi Saeimas ikdienai acīmredzami motivē ne tikai interese par politisko procesu un parlamentu, bet arī gatavība savu tālāko profesionālo dzīvi, iespējams, saistīt ar parlamentārās demokrātijas stiprināšanu visdažādākajās kapacitātēs. Proti, ik gadu Latvijas skolu un augstskolu audzēkņi izrāda aktīvu interesi "ēnot" ne tikai Saeimas deputātus, bet arī mūsu parlamenta tulkus, protokola un sabiedrisko attiecību speciālistus, Juridiskā biroja un citu struktūrvienību darbiniekus," raksturo S.Āboltiņa.
Saeimas priekšsēdētāja aicina jauniešus būt aktīviem, iesaistīties sabiedriskos procesos un 15. februārī kļūt par aktīvām politiķu un parlamenta darbinieku "ēnām".
Skolēniem, kuri vēlas kļūt par parlamenta "ēnām", līdz 9. februārim uz e-pasta adresi [email protected] jāatsūta aizpildīta pieteikuma anketa un motivācijas vēstule. Anketā jānorāda deputāts vai darbinieks, kuru vēlas ēnot, bet motivācijas vēstulē jāuzraksta, kāpēc vēlas piedalīties Ēnu dienā Saeimā. Iepazīties ar Saeimas deputātu sarakstu var Saeimas mājas lapā.
Pēc pieteikuma reģistrēšanas skolēni e-pastā saņems apstiprinājuma vēstuli. Saeimas mājaslapā atsevišķā sadaļā būs pieejama apkopota aktuālā informācija par ēnu dienas dalībniekiem un pasākuma norisi.
Saeima jau ceturto reizi kļūs par Ēnu devēju, un ēnu skaits parlamentā ar katru gadu pieaug. Ēnu dienā 2009. gadā Saeimu apmeklēja vairāk nekā 120, 2010. gadā vairāk nekā 200, bet 2011. gadā jau vairāk nekā 360 dažāda vecuma skolēnu no visas Latvijas, kuri ēnoja gan Saeimas deputātus, gan darbiniekus.
Arī šogad Saeima iesaistās Ēnu dienas pasākumos. Skolēni ir aicināti 15. februārī "ēnot" Saeimas deputātus un darbiniekus, tā paplašinot savu redzesloku un gūstot nepastarpinātu priekšstatu par parlamenta ikdienas darbu un likumdošanas procesu.