No patērētāja – uz radītāju!
Kas var būt vienkāršāk, kā aiziet uz veikalu un nopirkt to, ko sirds vēlas. Un drošs paliek drošs – labāk kaut ko „brendīgāku”, vispāratzītu. Taču, nemaz nerunājot par maciņa biezuma problēmu, tā ir un paliek patērētāja attieksme pret dzīvi – kāds cits jau nodiktējis priekšā, kā šosezon būs izskatīties. Savukārt radoša cilvēka attiecības ar dzīvi raksturo domāšana, vērošana, spēle un adaptēšana savai personībai. Vai zināt, personiskais stils nesākas ar „Mango” un nebeidzas ar „Zara”! Mūsu pašu talantīgie modes mākslinieki rada gana interesantus un valkājamus tērpus, kas, ja ne paši nonāk garderobē, tad parāda daudz savdabīgākus un aizraujošākus virzienus ceļā un lielo mērķi – oriģinālu stilu.
Pašmāju Ed Hardy
Skate, ar kuru tika atklāta RFW – zīmols QooQoo sniedza savu redzējumu uz šobrīd pasaulē tik populārajām eksotiskajām auduma apdrukām un tetovējumu motīviem. Faktiski, savs ekvivalents pasaulē populārajam (bet jau tik nodeldētajam...) zīmolam Ed Hardy! Trakulīgos krāsu salikumus lieliski papildināja apdrukātas getras pāri celim un somas: pilnā ekipējumā, bikšeles raustīdams, uz skatuves parādījās arī reperis Gačo, nobildēja preses fotogrāfus ar savu tālruni un gāzelīgā gaitā devās laikam pārģērbties ierastākās drēbēs...
Seksīgais melnais
Zīmols Narciss neslēpj savu vājību uz visdažādākajām bantēm – lielām un mazām, uzkrītošām un gandrīz neredzamām, taču pamanās šo teju vai banālo sievišķības apliecinājumu pasniegt tā, ka tas izskatās svaigi un interesanti. Koķetēriju apslāpē arī atturīgi melnā un pelēka zīda klasiskie piegriezumi – nav brīnums, ka Narciss latviešu modes dāmu vidū ir ļoti iecienīts! Arī šī kolekcija nepārkāpj latviskās skaistuma izpratnes tabu, un vienlaikus ir gana šika un seksīga.
Pieņemšanai prezidenta pilī
Žanete Auziņa faktiski ir biznesa lēdiju glābēja – ja nobriedušai (un sevi cienošai!) dāmai atbildīgā pasākumā jāierodas kokteiļkleitā, vakara kostīmā vai vakarkleitā, bet negribas izskatīties kā savu kolēģu klonam, tērpa izvēle Rīgas veikalos ir, maigi sakot, visai ierobežota. Tad nu Auziņa piedāvā gan solīdas krāsas, gan figūrai izdevīgus piegriezumus, oriģinālas auduma konstrukcijas, interesantus akcentus bārkšu veidā (bārkstis, starp citu, joprojām ir topā, tās manītas daudzās kolekcijās – gan vietējo, gan ārvalstu dizaineru!), gan pusaizmirstus, bet tik daiļus dziļos šķēlumus – ar maksi svārkiem tos joprojām neviens nav atcēlis!
Karjeristes sapnis
Biznesa lēdiju tēmu pacēlusi arī Sarmīte Ostaneviča, piešķiļot dzirksti biroja kostīmiņiem. Viņa nemēģina ietērpt sievietes vīriešu drēbēs – unisekss, šķiet, aizgājis un neatgriešanos – bet gan piedāvā sievišķīgus tērpus no vīriešu uzvalku audumiem. Klasiskus, bet ar „rozīnīti”. Mazliet gan tā kā no birokrātiskajiem 80.ajiem... bet karjeristēm laikam patiks!
Mūķene vai geiša?
Melnās sievietes tēlu joprojām lolo mākslinieks Atis Artemjevs, piedāvājot kolekciju vai nu Dieva, vai nu vīrieša mīļākajai – mūķenei, kuras āda atceras maigos zīda pieskārienus. Starp citu, šā pavasara pastaiga pa audumu veikaliem atklāja dažus jaunas, līdz šim neievērotas tekstūras – it kā zīdu, puscaurspīdīgu, bet pabiezu un diezgan stīvu. Pēc Artemjeva skates kļuva skaidrs šī auduma pielietojums – no kā gan cita varētu uzkonstruēt šos sarežģītos tērpu origami?! Turpat līdzās – jēlzīda strūklas, un zem caurspīdīguma – kails ķermenis vai smagas, spīguļiem izšūtu mežģīņu bruņas. Uh!
40.gadi un jūgendstils
Šifona, tilla, jēlzīda, samta lentīšu un mežģīņu apogejs, protams, bija Katjas Šehurinas skate. Savu artavu sievišķības reabilitācijā Katja ienes gan Rīgā, gan Dubaijā, Kuveitā, Maskavā un nu arī Londonā. Lai gan caurspīdīga auduma kārtiņa pāri kleitiņai vai svārciņiem nav vairs nekas jauns, tik un tā tas izskatās skaisti un kārtainība savas pozīcijas nodot negrasās arī 2011.-2012.gada rudens/ziemas sezonā. Iedvesmojoši ir Katjas krāsu salikumi, maigās audumu tekstūras un kontrastējošie aksesuāri... un varbūt arī apziņa, ka, uzvelkot ko tādu, gērbies tāpat, kā kāda lēdija Londonā vai šeiha mīļākā tālajā, saulainajā Dubaijā.
Par 14.Rīgas Modes nedēļas jeb RFW glamūrajiem burziņiem rakstīts daudz, bet neba jau prominento viesu uzskaite ir šī pasākuma mērķis. Par Baltijas Modes federācijas centieniem izvest Latvijas modes industriju no krīzes vēl ir pāragri runāt – lielākoties mūsmāju mākslinieki paši uz savu roku dibina kontaktus ar ārvalstīm, un, starp citu, dažiem tas padodas itin labi. Bet tas, ko varam gūt mēs, skatītāji un līdzjutēji, ir... nu, protams, jaunas idejas un iedvesmu personiskā drēbju skapja papildināšanai!