Leopolds, Undīne, Unda

Latvijas Nacionālajā teātrī top „Parīzes Dievmātes katedrāle”

Latvijas Nacionālajā teātrī top Zigmara Liepiņa opera "Parīzes Dievmātes katedrāle" teātra versijā, informēja teātrī. Savulaik šī opera ir ieguvusi Lielo Mūzikas balvu un piedzīvoja lielu  popularitāti Nacionālajā operā. Pirmizrāde 17. maijā.

"Tā ir izrāde par spēju  īsti un nesavtīgi mīlēt, kas vienmēr un arī šobrīd ir tik aktuāli" – tā  iestudējuma izvēli pamato  Latvijas Nacionālā teātra direktors Ojārs Rubenis.

Izrādes mēģinājumi teātrī rit jau kopš februāra sākuma, visās teātra darbnīcās tiek gatavotas dekorācijas  un gandrīz gatavi ir arī krāsņie kostīmi.

Kostīmu māksliniece Anna Henrihsone: "Parīzes Dievmātes katedrāle" ir mans trešais šīs sezonas darbs  Nacionālajā teātrī – ja "Sudraba slidas" un "Ideālais zaglis" bija stingri piesaistītas konkrētam laikam un man bija precīzi jāskatās tā laika mode un izteiksmes līdzekļi, tad šoreiz režisore ļāva man pilnīgu vaļu domāt par tērpiem ārpus laika un telpas, un strādājot man bija dota liela brīvība, it kā vēsturisku laiku un notikumu interpretējot mūsdienīgi.

Visi varoņi diezgan izteikti dalās grupās, jo izrādē ir gan salašņas, gan augstākais sabiedrības slānis, tāpēc katru grupu es mēģināju risināt atšķirīgās krāsās, savukārt grupu iekšpusē katram varonim vienalga bija jāmeklē stils un piegājiens, kā risināt viņa tērpu. Es ņēmu katru tēlu kā atsevišķu, pašpietiekamu pasauli, kas veidojas, ņemot vērā viņa rakstura īpašības un ieliekot mūsdienīgā formā. Un tā viņi katrs kā tāds dārgakmenis spēlē kopējā rotaslietā.

Man pašai visinteresantāk bija strādāt pie salašņu kostīmiem, jo tur nu tiešām bija absolūtā brīvība, turklāt par šo grupu vislielākais prieks noteikti ir teātra direktoram, jo tika izmantots liels daudzums jau norakstīto teātra kostīmu, piemēram, no vairākām žaketēm uztaisot vienu."

Jaunākie raksti