Hugo, Uga, Uģis

70% aptaujāto Ziemassvētku dāvanas iegādāsies internetā

Tuvojoties pirmajai adventei, iedzīvotāji sākuši domāt par gada gaišākajiem svētkiem – Ziemassvētkiem. Lai atvieglotu iepirkšanos pirmssvētku laikā, lielākā daļa jeb 70% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju apsver iespēju dažādas svētkiem nepieciešamās preces un dāvanas iegādāties internetā, lai gan līdz šim minēto iespēju izmantojuši vien 34% respondentu. To apliecina iedzīvotāju aptauja, ko veicis interneta lielveikals e-Maxima.lv.

Katrs ceturtais (24%) aptaujas dalībnieks ne tikai svētku, bet arī ikdienas preču iegādi interneta veikalos pamato ar to, ka e-veikalos var iepirkties izdevīgāk nekā tradicionālajos veikalos. Katrs piektais (21%) Latvijas iedzīvotājs norāda, ka svētku dāvanām un ikdienas nepieciešamībām internetā var atrast tādas preces, ko nav iespējams iegādāties veikalā. 17% procentu respondentu ir pārliecinājušies, ka iepirkšanās e-veikalos ir ērtāka, bet katrs desmitais – ka iepirkšanās ir ātrāka nekā tradicionālajos veikalos.

"Kā e-veikalu priekšrocības respondenti e-Maxima.lv veiktajā aptaujā minējuši arī ietaupīto laiku, kas pavadīts ceļā, apbraukājot vairākus veikalus un meklējot izdevīgākos piedāvājumus, tostarp dāvanas. Tāpat aptaujātie labprāt izmanto piegādes servisu, lai smagos pirkumus nebūtu jānes pašiem. Tas ir saprotams, jo ne katrā Latvijas ģimenē ir automašīna, tādēļ lielāka apjoma preču piegāde līdz mājas durvīm ir liels atvieglojums. Īpaši parocīgi tas ir svētku laikā, kad nepieciešams iegādāties gan dāvanas, gan arī pārtikas krājumus svētku galdam, kā arī garajām brīvdienām. Un tagad interneta veikalā, piemēram, e-maxima.lv ar piegādi uz mājām Rīgā un tās apkārtnē varēs iegādāties pat svētku egli!" saka Ivars Andiņš, "Maxima Latvija" preses sekretārs.

Ziemassvētkus dēvē par piedošanas un došanas laiku, kad cilvēkiem daudz biežāk atmaigst sirdis pret saviem līdzcilvēkiem. Tādēļ uz jautājumu par ziedošanas iespējām puse (54%) aptaujāto Latvijas iedzīvotāju atzina, ka izmantotu iespēju un, tāpat kā iepērkoties veikalā, arī interneta veikalā ziedotu dažādiem labdarības projektiem.

E-maxima.lv aptaujā atklāts, ka katrs ceturtais (24%) Latvijas iedzīvotājs ne tikai svētku laikā, bet kopumā ikdienā interneta veikalā iepērkas vismaz reizi mēnesī. 5% respondentu e-veikala pakalpojumus izmanto katru nedēļu, bet 23% aptaujāto – vismaz reizi trīs mēnešos. Savukārt katrs desmitais (11%) aptaujātais Latvijas iedzīvotājs atklāj, ka interneta veikalos vispār neiepērkas.

Latvijas iedzīvotāji atzīst, ka dāvanu un ikdienas preču iegādei visbiežāk izmanto tādus Latvijas un ārzemju interneta veikalus vai izsoļu vietas kā ebay.com (38%), 220.lv (31%), xnet.lv (17%) un e-maxima.lv (11%). Kā populāri tiek minēti arī kolektīvās iepirkšanās portāli, kā arī sportdirect.com, oriflame.lv un pirkumins.lv.

Respondenti norāda, ka interneta vidē visbiežāk iegādājas apģērbu un aksesuārus (45%), sadzīves tehniku (35%), dāvanas tuviniekiem (34%), dažādus skaistumkopšanas līdzekļus (32%), kā arī video un audio tehniku (23%). Katrs piektais aptaujātais visbiežāk e-veikalos iegādājas preces bērniem un zīdaiņiem, bet katrs desmitais – pārtiku svētku galdam un ikdienas maltītēm. Savukārt, atbildot uz jautājumu par precēm, kuras nekad neiegādātos internetā, aptaujas dalībnieki visbiežāk norādījuši celtniecības preces (18%) un mēbeles (15%).

Iepērkoties interneta veikalos, vairāk nekā puse (57%) aptaujāto Latvijas iedzīvotāju vienā iepirkšanās reizē iztērē no 5 līdz 25 latiem. Bet teju katrs piektais (17%) respondents atzīst, ka interneta veikalos visbiežāk veic pirkumus 26 līdz 45 latu apmērā. Tajā pašā laikā katrs trešais (32%) aptaujātais atklāj, ka izvēlas tieši tos interneta veikalus, kuros preces nopērkamas par viszemāko cenu. Gandrīz katrs ceturtais (23%) respondents izvēlas naudu tērēt tieši Latvijas interneta veikalos, taču gandrīz katrs piektais (18%) – tajos e-veikalos, kuros tiek piedāvāta preču bezmaksas piegāde.

E-Maxima.lv iedzīvotāju aptauja veikta novembrī, un tajā piedalījušies 1023 respondenti.

Jaunākie raksti