Hugo, Uga, Uģis

Krakovas opera sagaida latviešus ar ovācijām

Diriģents Māris Kupčs, solisti Maija Tutova, Viesturs Jansons, Elīna Volkmane un Sergejs Martinovs, kā arī baroka orķestris "Collegium Musicum Riga", baroka koris "Collegium Choro Musici Riga" un baroka deju grupa Stellas Upacieres vadībā tikko atgriezušies no Krakovas, kur piedzīvojuši klausītāju sajūsmu, vētrainus aplausus un Bravo! saucienus.

Vēl pirms mēneša neviens no šiem māksliniekiem neticēja, ka ir iespējams tik īsā laikā uzvest operu. Māris Kupčs atklāj: “Iespēja piedalīties Krakovas operas vasaras festivālā, kas šogad notiek no 4. jūnija līdz 8. jūlijam, mums tika piedāvāta ļoti negaidīti, tāpēc arī operas uzvešanas process būtiski atšķīrās no tradicionālā. Īsā laikā tika sapulcināta komanda, kas spēja reaģēt uz situāciju ļoti radoši. Tā kā man jau sen bija doma par šādas komandas, faktiski operas kompānijas izveidi, tad šis piedāvājums nāca tieši īstajā laikā. Mēs jau gadiem uz to esam mērķtiecīgi gājuši, un tas, ka šajā jaunajā komandā iesaistītie cilvēki ir ne tikai talantīgi, bet arī ļoti ieinteresēti tieši baroka operas lauciņā, ir mūsu galvenais virzītājspēks. Esmu ļoti gandarīts par paveikto.”

30. jūnijā plkst. 18.30 skatītāju vērtējumam tika nodota Georga Frīdriha Hendeļa opera "Acis un Galateja" Lauras Grozas režijā. Laura ir jauna un talantīga režisore, kura sevi spilgti pierādījusi vairākās izrādēs Dailes teātrī, gūdama kritiķu ievērību un atzinību. Par vizuālo noformējumu bija parūpējies gan scenogrāfs Artūrs Arnis, gan Jeļenas Forstes tērpu studija (www.ceremonija.lv), sintezējot askētiski melnbaltu skatuves dizainu ar krāšņiem baroka laika tērpiem. Šāda eklektika, kad senatnīgais sastopas ar mūsdienīgo, ļoti piestāv jaunajam Krakovas operteātrim.

Lielu publikas atzinību šajā iestudējumā izpelnījās Sergejs Martinovs, kurš pierādīja, ka šobrīd ir lieliskā formā gan no aktieriskā, gan vokālā viedokļa. Tāpat arī koris Krakovas operas klausītājiem bija patīkams pārsteigums – dziedātāji apvienoja augstvērtīgu muzikālo sniegumu ar piesātinātu skatuves darbību. Spoži savās titullomās bija gan LNO operas solists Viesturs Jansons, gan baroka dziedātāja Maija Tutova, tāpat īpašas publikas simpātijas izpelnījās Elīnas Volkmanes dziedājums.

Pēc izrādes Krakovas operas vadība dalījās iespaidos par izrādi, īpaši uzsvērdami to, ka līdz šim šķitis, ka gan tehniski, gan muzikāli Krakovas operteātrī uzvest baroka operu ir ļoti sarežģīti, bet šis uzvedums viņus pilnībā pārliecinājis par pretējo. Tā kā Krakovas operteātra repertuārā  pārsvarā ir 19. un 20.gs. operas, tad šis uzvedums bija patīkams kontrasts. Atzinīgi viņi vērtēja arī to, ka Latvijai ir šādas tradīcijas un pieredze.

Jaunākie raksti