Par ekspozīciju fotomākslinieks Laimonis Stīpnieks stāsta: „Fotogrāfijas tapušas Dailes teātra izrādē „Mūžības skartie” pirms vairāk nekā 25 gadiem, vai citiem vārdiem – sendienās, kad attēls no negatīva līdz bildei veidojās tikai un vienīgi aptumšotā laboratorijas telpā kā secīgi un pacietīgi veicamu fotoķīmisku procesu gala rezultāts. Fotogrāfs teātrim kalpoja reizēm pat kā vienīgais izrādes vizuālais iemūžinātājs.
Šī fotodarba laimīgā sakritība ir tāda, ka stagnatīvajā padomju laika realitātē Čaka mūžības skārums rosināja radoša gara pacēlumu it visās izrādes tapšanas skatuviskajās izpausmēs. Tādā kārtā arī ierasti tradicionālais foto dokuments jau bildēšanas gaitā ieguva Čaka dzejas tēlainībā tvertu metaforisku vizuālo uzslāņojumu.
Padomju laikā attēli publicēti tikai fragmentāri. Šis ir pilnskanīgākais Atmodas priekšnojautu izrādes fotogrāfiju publiskais apkopojums. Neviens no fotonegatīviem nav izmainīts šodien iespējamā un praktizētā datora pēcapstrādē, kas veikta tikai digitālajai izdrukai atbilstošā veidā un apjomā”.
Savukārt, Rīgas mākslas telpas (Kungu ielā 3) Intro zālē līdz 20. novembrim apskatāma ekspozīcija „Čaka skartie”, kas tapusi iedvesmojoties no Aleksandra Čaka poēmas „Mūžības skartie” un strēlnieku cīņām par savu valsti. Ekspozīcijas veidotāji radījuši ierakumu gaisotni, izmantojot instalācijas, skaņas un gaismas spēles.
No trešdienas, 11. novembra Aleksandra Čaka memoriālajā dzīvoklī – muzejā aicinām aplūkot fotomākslinieka Laimoņa Stīpnieka izstādi „Melnbaltu vīziju skartie”, kas veltīta Dailes teātra izrādei „Mūžības skartie” K. Auškāpa režijā. Izstāde apskatāma līdz 2016. gada 18. janvārim.