Kā saka Valters – neatkarīgi, vai pasākums notiek telpās vai ārpus tām, nav vietas, kuru ar ziedu palīdzību nevarētu padarīt īpašu. “Nereti cilvēkiem, griežoties pie manis, nav konkrētu ideju, kādas tieši dekorācijas viņi vēlētos savam pasākumam. Protams, galvenais kritērijs ir, lai būtu skaisti, bet tas ir arī gaumes jautājums, tādēļ es mēģinu ar klientiem izrunāt visas pamat lietas, nianses atstājot pārsteigumam. Manuprāt, tas ir būtiski, jo tā ir daļa no ziedu klātbūtnes efekta – lai elpa aizrautos…!"
Taču tas atkarīgs arī no klientu vēlmēm. Ja pārsteiguma sajūta svarīgāka ir kāzās, tad korporatīvo pasākumu dekorēšanā mēdz būt otrādi – būtiskāks faktors ir atbilstošs pasākuma tēls, ko ir svarīgāk maksimāli saskaņot un precizēt – cik nu tas ir iespējams, veidojot ziedu kompozīcijas.
Jautāts, vai nav žēl, ka visbiežāk viņa ziedu dekorācijas ilglaicīgas paliek tikai fotogrāfijās, Valters atbild, ka tieši tur slēpjas arī tā netiešā ziedu burvība – mirkļa skaistumā.
Bet uz jautājumu, kur viņš rod iedvesmu savu darbu radīšanai un vai ir arī kāds projekts, kurš viņam palicis atmiņā kā tīkamākais pašam, Valters teic tā: “Iedvesmu es rodu visapkārt! Bet tāda viena mīļākā darba man īsti nav – katrs projekts ir savā ziņā īpašs, jo ir kaut kas jauns – vienas un tās pašas dekorācijas man būtu arī morāli grūti atkārtot, jo bieži darbs prasa ne dienas, bet arī naktis, kur detaļa pie detaļas jāpiestiķē stundām ilgi. Būtu jābūt ļoti lielai pacietībai atkārtot identisku dekorāciju, turklāt, tas nemaz nav vajadzīgs – katram pasākumam tomēr ir sava specifika!"
Izrādās, floristam neesot arī tādu mīļāko ziedu. Viņš smej, sakot, ka laikam esot tas kurpnieks ar caurām kurpēm. Darbu uz mājām Valters nenes un ar savas dzīves telpas dekorēšanu neaizraujas. “Ja jāizvēlas no ziediem, viss atkarīgs no pasniegšanas un kompozīcijas veida, bet īpaši es novērtēju kādas retas ziedu šķirnes. Savukārt, klientu vidū vispieprasītākās ir baltās rozes, orhidejas. Tomēr ziedu izvēle un dekorējumu sarežģītības pakāpe ir atkarīga arī no finansiālā aspekta."
Valters arī reizē uzsver – ka ne tikai tur tā sāls. “Esmu ievērojis, ka klienti ir gatavi maksāt lielākas summas par mākslīgām lietām – dažādiem kristāliņiem, piemēram. Reizēm, piemēram, visas sienas noklāšana ar dabas materiāliem aizņems ne tikai vairāk laika, pūļu, bet arī finanšu, nekā dažādu akmentiņu un mākslīgu ziedu izmantošana. Bet kopumā katrs pasūtījums ir vērtējams ļoti individuāli.”
Pēdējā laika “krīzes” tendence esot pieprasījums pēc košiem un krāsainākiem ziediem – lai situācija visapkārt liktos krāsaināka… Kā arī mazāka apjoma floristikas dekoru izmantošana, kvantuma vietā izvēloties košumu, ļauj arī ietaupīt resursus.
Valters atzīst, ka viņam ir arī kāds profesionālā izaicinājuma mērķis, kur maksimāli izvērst fantāziju, bet sapņus pirms piepildīšanās atklāt nevarot.
Tad nu novēlam viņam to piepildīt!
Florista Valtera Ozoliņa vizuālās noformēšanas studijā “Augu māja” katru dienu top jebkas, ko vien viņš savā radošajā lidojumā var izveidot no dabas pasaules. Ar dažādām ziedu un citu augu kompozīcijām viņš uzbur pasakainas dekorācijas arī korporatīvajos pasākumos.