Ksenija Jūsta pārsteidza ar savu vienkāršību, patieso smaidu, starojošo valodu, stilīgajiem zābaciņiem un, visvairāk, ar savu radošumu. Viņa ir absolvējusi Igaunijas Mākslas akadēmiju un Tartu universitāti ar grādiem modes dizainā un lietišķajā mākslā. Jau studiju laikā radījusi savas kolekcijas un strādājusi par stilisti vadošajos Igaunijas žurnālos un modes pasākumos. Viņas kolekcijas ir demonstrētas prestižākajās Igaunijas modes skatēs un Rīgas Modes nedēļā. Pēc Vivianas Vestvudas modes nama uzaicinājuma stažējusies Londonā. Pēc atgriešanās sākusi strādāt AS „Baltika” par Monton dizainera asistenti, bet pēc gada kļuvusi par Ivo Nikkolo dizaineri. Ksenija rada tērpus intelektuālās modes piekritējām, kurām nepietiek tikai ar skaistumu, kuras alkst pēc modes pievienotās vērtības.
Ksenija Jūsta atklāja, ka katra tērpa tapšanā ir vairāki etapi, no kuriem pirmais ir ideju rašanās. Reiz lasīju, ka arhitekti savas mājas projektā, iedvesmojoties no modē esošiem tērpiem, nu zinu, ka arī modes mākslinieki mēdz iedvesmoties no ēku arhitektūras. Patiesībā viņu iedvesmas avoti ir visapkārt- garāmgājējos, filmās, ceļojumos, medijos, notikumos, dabā u.t.t. Ideju rodas ļoti daudz, tāpēc būtisks ir arī nākamais etaps- ideju atlase un koncepcijas izstrāde. Šajā brīdī no daudzajām idejām tiek atlasītas labākās, sagrupētas.
Tikšanās laikā Ksenija Jūsta klātesošajiem ļāva pašiem izmēģināt ideju apkopošanas darbu, kas varētu kļūt par pamatu jaunas kolekcijas tapšanai un varbūt iedvesmotu arī Kseniju jauniem darbiem. Mums apkārt ir daudz skaistu un patīkamu lietu, atliek vien tās pamanīt, apkopot un sagrupēt, lai izvēlētos pašas labākās. Dizainerei līdzdarbojoties tapa idejas un tika par tām diskutēts. Par kolekcijas iedvesmu var tapt pat zaļu salātu servējums, kas ierosina mežģīņotai un smalkai randiņa tēmas apģērbu kolekcijai. Par iedvesmas avotu var tapt arī stilīgs motocikls, uz kura varētu sēdēt sieviete mini kleitā.
Kad idejas radušās un atlasītas, sākas audumu izvēle. Ksenija aizraudīgi stāsta par lielo audumu izstādi Parīzē, kur vajadzīgas vairākas dienas, lai tikai ātrā tempā visu apskatītu un izvēlētos. Dizaineri tur piemeklē savām idejām piederošākos audumus, krāsas. Atgriežoties darba vidē tērpu veidotāji izstrādā dažus modeļu paraugus, vēlāk, ka tie izrādās atbilstoši cerētajam, tiek ražoti lielāki apjomi. Kad tērpi ir gatavi, sākas skatlogu noformēšana, mārketinga aktivitāšu plānošana un tikai tad beidzot rezultāts nonāk pie piercējiem un top stilīgie cilvēki.
Vienai Ivo Nikkolo sezonas kolekcijai top aptuveni 250 jauni tērpi. Katram dizainerim ir savs rokraksts, sava atpazīšanas zīme. Ivo Nikkolo tērpu valkātāja ir sieviete, kura izceļas ar akcentiem, ar pamanāmām detaļām un knifiņiem. Ksenija Jūsta atklāj, ka jaunas kolekcijas top divas reizes gadā. Vasaras apģērbiem piestāv vieglums pat tad, ja tie domāti biroja darbiniecei. Šai sezonai ir izstrādātas vairākas tērpu līnijas - Roks Parīzē („meitene melnā vakarkleitā ar spīdīgiem akcentiem uz motocikla”), Milāna („siltums, maigums, sievišķība”) un Ņujorka („rozā krāsa, brīvības domas). Tā kā modi ietekmē arī kino, tērpos joprojām aktuāla ir filmas „Avatars” tematika. Kosmiski spīdīgais parāda jauno tendencei - vēl nesen tērpos bija būtiski, lai tajos pat mākslīgi materiāli izskatās dabīgi, nu ir otrādi - dabīgie materiāli tiek iestrādāti tā, lai tie izskatās kosmiski.
Premium klases modes zīmola Ivo Nikkolo tērpi, aksesuāri, pieejami TC "Galerijā Centrs" (Audēju iela 16, Rīga), TC "Spice" (Lieliribes 29, Rīga).
www.ivonikkolo.com
IVO NIKKOLO zīmola tēls ir izsmalcināts līdz pēdējam sīkumam, bet tajā pašā laikā minimālisma iedvesmots. Stilīguma un modes aizkulisēs maijā interesentiem iekļūt ļāva IVO NIKKOLO zīmola dizainere Ksenija Jūsta, stāstot par modes kolekciju tapšanu un ļaujot ikvienam pamēģināt kļūt par modes ideju ģeneratoru.