Otro vietu ieguva mobilā lietotne “Derec”, autors: “CUBE Systems”, savukārt trešo vietu pastāvīgā ekspozīcija “Sirdsapziņas ugunskurs”, autori: Krista un Reinis Dzudzilo. Galvenās balvas ieguvējs no Kultūras ministrijas saņems finansiālu atbalstu 2000 EUR vērtībā Latvijas dizaina starptautiskajam mārketingam.
Latvijas "Dizaina gada balvas 2019" žūrijas priekšsēdētājs, Viktorijas un Alberta muzeja (Victoria and Albert Museum) Dizaina, arhitektūras un digitālās mākslas nodaļas vadītājs, kā arī 2018. gada Londonas dizaina biennāles radošais direktors Kristofers Tērners (Cristopher Turner): “#esesmuintroverts kampaņa izmanto konceptuālu dizaina domāšanu, lai apgrieztu nacionālu stereotipu kājām gaisā un uzsvērtu tā pozitīvās iezīmes. Kampaņas pamatā ir dizains, kas vērsts uz sociālo iesaisti – tas palīdz veidot kopienas un veicina lasīšanu, piesaistot interesentu uzmanību ar dažādu stratēģisko dizaina rīku palīdzību, tostarp digitālo, grafisko, produkta dizainu, kā arī modi. Kampaņa sasniedz savus mērķus ar humoru un asprātību, kā arī uzkavējas cilvēku atmiņās. Tā parāda nācijas psihi sirsnīgi apburošā veidā ar bagātīgu satura klāstu. Mēs ceram, ka kampaņa turpinās iesākto.”
Balvas galvenā partnera – IT uzņēmuma “Accenture” specbalvu “Labākais digitālais dizains 2019” saņēma mobilā lietotne “Asya” pārdomātām sarunām, autors: “Graftik”, savukārt atzinības informācijas vietne "Sieviete un Darbs", autores: Vineta Kreigere un Rūta Jumīte, Maģistra darba vadītāja prof. Barbara Ābele, mobilā lietotne “Derec”, autors: “CUBE Systems” un mobilā lietotne “Jordānijas Banka”, autors: “UX Design Agency”.
“Viedām tehnoloģijām ir nepieciešams ne tikai viedāks domāšanas veids, bet arī viedāks dizains. Mani īpaši priecē, ka šogad 12,21% darbi bija iesniegti digitālā dizaina jomā. Izskatot iesniegtos darbus, uzņēmums vērtēja digitālo dizainu un tehnoloģiju spēju palīdzēt cilvēkiem kļūt produktīvākiem un zinošākiem. Šogad “Accenture” balvu pasniedz lietotnei “Asya”, kas palīdz uzlabot savstarpējo komunikāciju. Digitālais dizains ir funkcionāls, kas piesaista uzmanību, bet vienlaikus nav uzmācīgs un ietver ērtu un saprotamu lietojamību, kas ir labs piemērs citiem uzņēmumiem. Arī šā gada “Accenture Technology” pētījumā (Post-digital era) galvenā uzmanība ir pievērsta cilvēku savstarpējās komunikācijas uzlabošanai,” skaidro “Accenture” vadītājs Latvijā Maksims Jegorovs.
Latvijas Dizaina gada balvas 2019 finālisti
No 8. maija līdz 1. augustam laukumā pie TC “Origo” būs skatāma lielformāta brīvdabas izstāde “Latvijas Dizaina gada balva 2019”, kurā varēs aplūkot 20 labākos “Latvijas Dizaina gada balvas 2019” konkursam iesniegtos darbus, kuri iezīmē aktuālo situāciju Latvijas dizainā.
"Latvijas Dizaina gada balva" ir ikgadējs, nacionālas nozīmes apbalvojums dizainā, kura mērķis ir apzināt un popularizēt Latvijas dizaineru labākos sniegumus un veicināt nozares augstvērtīgu attīstību. "Latvijas Dizaina gada balvas" iniciators ir Latvijas Kultūras ministrija, organizē dizaina birojs H2E sadarbībā ar Latvijas Nacionālo mākslas muzeju un Latvijas Mākslas akadēmiju. Balvas lielais partneris ir viens no vadošajiem IT uzņēmumiem Latvijā un pasaulē Accenture.
Kampaņa #esesmuintroverts
Autors: Platforma "Latvijas literatūra"
Komanda: Una Rozenbauma (radošā direktore, koncepcija), Anete Konste (teksti), Reinis Pētersons (ilustrācijas), Aija Baumane (dizains), Toms Harjo (foto)
Klients: Platforma "Latvijas literatūra"