“Esam gandarīti, ka radījām nozarē jaunu un kvalitatīvu produktu, kas līdz šim mārketinga profesionāļiem nebija pieejams. Esam daudz runājuši par komunikāciju, reklāmām, mediju attiecībām, bet mārketings bija tā kā nedaudz atstāts nomaļus. Lielais pieprasījums pēc šāda pasākuma liecina, ka esam uz pareizā ceļa un spējam vienkopus pulcināt šīs nozares spēcīgākos prātus,” norāda Marketing Shake 2019 organizatore Zanda Lazda.
Runātāju tēmas pārklāja visas nozares aktualitātes: patērētāja analīzi, zīmolvedības vērtību stiprināšanu, “karstākās” mārketinga tendences, sociālo tīklu lomu mūsdienu mārketingā, mārketinga stratēģiju īstenošana, iekarojot ārvalstu tirgus, mārketinga un vadības loma mūsdienu pārvaldībā, influenceru nozīme un citas aktualitātes.
“Mūsu patērētājs un zīmols ir svarīgākie elementi, ar ko strādā mārketinga vadītāji savos uzņēmumos. Tāpēc vēlamies dažas aktuālākās atziņas apkopot šai rakstā. Šie atzinumi var būt kā “ceļamaize” tālākiem un veiksmīgākiem biznesa projektiem,” uzsver Marketing Shake 2019 organizatore Zanda Lazda.
2019. gada patērētājs
Svarīgi mūsdienu kontekstā atcerēties, ka mūsdienu patērētājs pirmām kārtām ir cilvēks. Mūsdienu patērētāja galvenās vērtības ir ļoti cilvēcīgas. Viņam ir svarīgs ģimeniskums, vienkāršība, savstarpējā sapratne un draudzīgums. Ikdienā šādam cilvēkam svarīga ir ģimene, draugi, personīgā izaugsme, savstarpējā cieņa, lojalitāte, mājas, daba un vide. Svarīgi atcerēties, ka ikdienā mūsu patērētājs aktīvi seko līdzi tehnoloģiju attīstībai, izvēles iespējām un produktos meklē kvalitāti. Viens no svarīgākiem kritērijiem ir, lai uzņēmums darbotos pēc ētikas principiem.
Zīmolvedība
Mūsdienu patērētājs aptuveni 12h pavada medijos, gan sociālajos, gan tradicionālajos. TOP3 lietošanas vietas ir: 1. Google, 2. Facebook un 3. WhatsApp. Reklāmas efektivitāte kā tāda ir kritusies. Svarīgi atcerēties, ka ir īstermiņa un ilgtermiņa aktivitātes, īstermiņa aktivitātes ir svarīgas kampaņām, kuras īstenojam šeit un tagad, bet ilgtermiņa aktivitātes būs tās, kas dos atdevi, efektivtāti un uzticību zīmolam ilgtermiņā. 60% budžetu reklāmas kampaņām vajadzētu novirzīt zīmola attīstībai, bet 40% īstermiņa aktivitātēm. Lai arī mūsdienu pātērētājs aktīvi izmanto dažādas sociālo tīklu platformas, ja zīmols savas aktivitātes izdalīs pa ļoti daudzām platformām, tas var apdraudēt un mazināt zīmola vērtības. Ja zīmols ir spēcīgi pozicionēts, tas dod par 52% lielāku ietekmi nekā tāds zīmols, kas nepievērš uzmanību savam pozicionējumam. Paaudze Z, ½ sekundes laikā spēj noteikt, vai zīmols ir īsts, vai tas melo, tāpēc svarīgi digitālā vidē būt īstam un godīgam.
Foto: Publicitātes foto
Video storytelling
Daži reklāmas speciālisti uzskata, ka 21. gs. karstākā mārketinga tendence ir – video storytelling. Speciālisti uzskata, ka 1 min video ir 1,3 miljonu vārdu vērts. Kādi ir svarīgākie padomi video veidošanai priekš sociālajiem tīkliem?
1. Video ir jāveido telefona ekrāna izmērā;
2. Labāk video taisīt vertikāli, izmēriem 4:5 vai 2:3;
3. Video ir jāliek subtitri;
4. Saturam ir jābūt emocionālam un garākam, jo tas var izraisīt vairāk emociju;
5. Video uztaisīt nav dārgi;
6. Saturu nevajag veidot, bet to var dokumentēt;
7. Jums ir 5-10 sekundes, lai uzrunātu savu auditoriju;
8. Video ir jāsāk ar svarīgāko;
9. Četri stāsta elementi: 1. Varonis, 2. Konflikts, 3. Problēma, 4. Risinājums;
10. Jebkura stāsta elementam ir jāpauž emocijas.
Zīmols sociālajos tīklos
Kas ir tās lietas, kas sociālajos tīklos atšķir spēcīgu zīmolu no citiem zīmoliem?
1. Vizuāli efektīvs saturs;
2. Cilvēcīgums;
3. Spēja eksperimentēt;
4. Vēlme izzināt savu auditoriju;
5. Spēja reaģēt uz aktivitātēm;
6. Pārdomāts reklāmas atbalsts;
7. Spēja pārvērst fanus satura radītājos.
Marketing Shake 2019 pulcēja mārketinga, reklāmas un PR jomas profesionāļus krāšņā ballītē vienuviet. Tas bija pieredzes, iedvesmas un tendencēm bagāts kokteilis, kuru kopā ar tevi, taviem kolēģiem un aroda biedriem uzjauca spēcīgākie nozares līderi Latvijā. Apmeklētāji uzzināja jaunākos trikus reklāmas mainīgajā vidē, nostiprināja savu konkurētspēju, veidoja noderīgus kontaktus un krāšņā festivāla gaisotnē iedvesmojās jauniem panākumiem.