Dainuvīte, Gija, Megija

LNMM atklāj beļģu kolekcionāres Galilas Barzilai-Olandē krēslu kolekcijas izstādi. FOTO

Trešdien, 10. aprīlī Latvijas Nacionālā mākslas muzeja (LNMM) 3. stāva vestibilā tika atklāta beļģu kolekcionāres un Purvīša balvas žūrijas locekles Galilas Barzilai-Olandē krēslu kolekcijas izstāde "Krēsls kā mākslas darbs. Galilas kolekcija, Beļģija". Izstāde ikvienam interesentam LNMM apskatāma līdz 12. maijam.

Mākslas portāls “Arterritory.com” sadarbībā ar Latvijas Nacionālo mākslas muzeju (LNMM) piedāvā īpašu ekspozīciju, kurā ir  skatāma daļa no beļģu kolekcionāres Galilas Barzilai-Olandē (Galila Barzilaï-Hollander) krēslu kolekcijas. Tas ir viens no viņas krājuma vairāk nekā 20 dažādajiem tematiskajiem un konceptuālajiem atzariem. Kopumā izstādei atlasīti 50 krēsli, kuru radītāju vidū ir arī tādi pazīstami autori kā Francs Vests (Franz West), Hanss-Peters Feldmans (Hans-Peter Feldmann) un industriālais dizainers Rons Arads (Ron Arad).

Izstādes idejiskais sākumpunkts ir krēsla kā objekta ceremoniālais un tai pašā laikā daudzietilpīgais raksturs, kālab šis šķietami vienkāršais un ikdienišķais priekšmets regulāri nonācis mākslinieku uzmanības lokā.

“Krēslā ir kaut kas no pašiem pamatiem, tas iemieso kopā būšanu. Līdzko jūs ienākat telpā, ir šis aicinājums: apsēdieties! Sajūta, ka esat gaidīts. Krēsls ir ļoti cieši saistīts ar komunikāciju,” paskaidro Galila Barzilai-Olandē. “Manā kolekcijā krēsli ir absolūti radoši objekti, jebkurš no tiem ir atšķirīgs un ar savu personisko stāstu.”

Izstādes vizuālais koptēls tiek veidots kā monolīta lielformāta instalācija, izceļot katra eksponāta savdabību un unikalitāti.

Iekārtojuma autors ir viens no Purvīša balvas 2017 ieguvējiem Krišs Salmanis, kura inspirācijas avots šai gadījumā bijusi Stenlija Kubrika leģendārā filma “2001: Kosmosa odiseja”.

“Arterritory.com” direktore Una Meistere saka: “Uz izgaismotās stikla grīdas novietotie objekti līdzinās ekstravagantai citplanētiešu ordai, kas piezemējusies uz šī pjedestāla. Pašpietiekami, iedvesmojoši un radoša trakuma pārpilni. Tādējādi piedāvājot auditorijai divējādu pieredzi – baudīt instalāciju kā kopumu un reizē iespēju iepazīt katru no krēsliem līdz to detaļu un mākslinieka ieceres smalkumam.”

Līdzīgie raksti