Nominācijā “Gada debija” tika virzīti četri zīmoli, kas sevi pārliecinoši pieteikuši 2018. gadā: Bergs Privé, Noname Atelier, Public Makes Image un Pixie Won’t Play. Šīs nominācijas uzvarētāju nosauca pagājušā gada ceremonijas laureāte tajā – modes dizainere Iveta Vecmane. Par labāko debitantu 2018. gadā tika atzīts zīmols Pixie Won’t Play (dizainere – Līga Banga), kas savu pirmo lielu kolekciju prezentēja Rīgas modes nedēļas rudens sesijā.
Nominācijā “Gada labākais digitālais mārketings” tika izvirzīti trīs latviešu zīmoli – jau labi pazīstamie NOLO un INCH2, kā arī jaunpienācējs Pixie Won’t Play. Šajā nominācijā uzvarēja apavu zīmols INCH2, turklāt šajā nominācijā zīmols tiek apbalvots jau otro gadu pēc kārtas. Par cipariem strīdēties ir grūti, ņemot vērā, ka INCH2 sekotāju armija sastāda 318 tūkstošus vietnē Instagram un 465 tūkstoši sekotāju vietnē Facebook. Veiksmīgākā 2018. gada publikācija izpelnījās 18 441 “Like".
“Gada izrāviens” tika piešķirts Latvijas mākslinieces zīmolam Ksenia Danilova. Mākslinieces radītās cepures 2018. gadā gozējās teju vai uz visiem vadošajiem pašmāju modes žurnālu vākiem, turklāt zīmola piedāvājuma klāsts ir ievērojami paplašinājies, – cepurēm klāt nācis arī apģērbs, apavi un citi dizaina izstrādājumi. Viņas konkurenti šajā nominācijā bija ārvalstīs augsti pieprasīts modes zīmols Aristocrat Kids (dizainere Dace Zvirbule) un somu zīmols Vaskala (dizainere Ērika Rudika).
Pirmo reizi modes balvas pastāvēšanas vēsturē tika izvirzīta nominācija “Labākais multivides pavadījums skatei”, kurai tika noteikti trīs nominanti – Talented, NOLO un Katya Katya London. Balva tika piešķirta zīmola Talented dizainerei Indrai Komarovai, kas savu kolekciju prezentēja bez mūzikas, tās vietā izskanēja mīlestības vēstuļu no frontes lasījumi latviešu, krievu, angļu un vācu valodās. Šī kolekcijas modes skate norisinājās 2018. gadā, kad pasaule atzīmēja Pirmā pasaules kara beigu 100. gadadienu. Indra Komarova izteica pateicību Erasmus programmas studentiem, kas palīdzēja ierakstīt šo neparasto un patiesi dziļo skaņu ierakstu.
Par titulu “Veikals ar interesantāko koncepciju, atvērts 2018. gadā” sacentās trīs jaunas modes vietas Rīgā – bērnu modes veikals Babama Kids ar Agneses Rudzītes radītu brīnišķīgu baseina tematikas interjeru (Blaumaņa ielā 12), minimālistiskais One Wolf Boutique (Vecrīgā, Laipu ielā 2/4) un izsmalcinātais MCouture Studio (Strēlnieku ielā 2a). Uzvarētāja laurus šajā nominācijā plūca pēdējā saimniece – zīmola MCouture dizainere Jūlija Malahova, kurai balvu pasniedz Grēta Gorjučko – veikala IMAGEHOUSE radošā direktore.
Nominācijā “Labākais attēls reklāmas kampaņai” savā starpā konkurēja pieci latviešu modes zīmoli: Talented, Katya Katya London, NOLO, Pixie Won’t Play un Natalija Jansone. Balva tika piešķirta dizainerei Natālijai Jansonei, kura, balvu saņemot, izteica pateicību attēla autorei, latviešu fotogrāfei Ļenai Ņežencevai.
Nebijusi daudzveidība valdīja nominācijās “Oriģinālākais žurnāla vāks” un “Labākās stila lapas žurnālā” – šogad bez ilggadēja šīs nominācijas laureāta Pastaiga RU, žūrijas izlasei pievienojās arī divi jaunpienācēji Honeymoon High un Veto. Par labākajām stila lapām balvu saņēma Pastaiga RU galvenā redaktore Jeļena Vlasova (stila lapu autori – fotogrāfs Oļegs Zernovs un stiliste Olga Kolotova). Balvu par oriģinālāko žurnāla vāku saņēma Honeymoon High galvenā redaktore Agnija Grigule, kuras portrets, starp citu, ir atainots uz 2018. gada decembra izdevuma vāka, kurš arī izpelnījās modes gada balvu. Uzvarētāj-vāka autori – fotogrāfe Daria Von Tri, stiliste – pati Agnija, kura ir arī viena no veiksmīgākajām latviešu influencerēm vietnē Instagram.
Vēl viena jauna nominācija šogad “Labākais jaunais žurnāls”, kurā bez Honeymoon High tika izvirzīts arī mākslas un kultūras žurnāls Jezga. Uzvarētājs šajā kategorijā ir žurnāls Jezga.
Par “Vispieprasītāko modeli” tika atzīta Amanda Krūze, no modeļu aģentūras Vacatio, kuras konkurentes šajā nominācija bija Annija Katrīna Stāmure (System Agency) un Paula Strausa-Landiša (Meraki Models). 2018. gadā Amanda bija pieprasītāka modele dizaneru – Rīgas modes nedēļas dalībnieku – starpā un tagad viņai pieder rekords modes skašu skaitam, kurā modele piedalās vienas Modes nedēļas ietvaros.
Nominācijā “Radošākā gada modes skate” tika izvirzītas veselas sešas modes skates, kuras 2018. gadā sapurinājušas Latvijas modes telpu – Public Makes Image debijas skate K.K. fon Stricka villā un NONAME Atelier Zinātņu akadēmijā, Latvijas Mākslas akadēmijas studentu un absolventu kolekciju atrādīšana šobrīd tukšā tekstilrūpnīcā, SLOW Beachwear peldkostīmu demonstrēšana uz jahtu fona Daugavas krastā, grandiozas jauno kolekciju modes skates veiksmīgu latviešu modes zīmolu Amoralle un NOLO izpildījumā. Uzvarētājs šajā nominācijā – NOLO, zīmols, kas jau ir slavens ar savām neaizmirstamajām modes skatēm – augsta līmeņa šoviem. Balvu šajā nominācijā zīmols ieguva par 2018. gada rudens sesijas modes skati.
Zīmols NOLO kļuva par galveno gada balvas laureātu un kopumā ieguva balvas trīs nominācijās. Zīmola radošā direktore Viktorija Joniene saņēma apsveikumus par balvām nominācijās “Gada inovatīvākā kolekcija” (tai tika izvirzīti arī Talented un Katya Katya London) un “Gada dizaineris” (uz šo apbalvojumu pretendēja arī Agnese Narņicka (One Wolf), Inese Ozola (Amoralle), Katja Šehurina (Katya Katya London) un Natālija Jansone (Natalija Jansone). “Man tas ir milzīgs pagodinājums!” – klātesošajiem pauda aizkustināta Viktorija Joniene.
Latvijas modes gada balvas galvenā titula balvu tradicionāli pasniedza Baltijas Modes federācijas prezidente Elena Strahova. Viņa arī izteica pateicību un piešķīra balvu vēl vienā kategorijā “Par savu ieguldījumu modes attīstībā Latvijā”. Šīs balvas statuete un pateicības vārdi tika izteikti Itālijas vēstniekam Latvijā Sebastjāno Fulči.
Gada balvas pasniegšanas ceremonijas organizators ir Baltijas Modes federācija, uzvarētāji nominācijās tiek noteikti ar žūrijas balsojumu. Šogad žūrijas sastāvā: žurnāla Люблю Life galvenā redaktore Inna Avina, žurnāla UNA galvenā redaktore Džina Briška, modes eksperte Dace Vaivara, žurnāla Lilit modes redaktore un žurnāla Lilit Look galvenā redaktore Kristīne Rudzinska, modes žurnālu Pastaiga un Pastaiga RU izdevēja Aija Šmidre, izdevniecības Rīgas Viļņi modes redaktore Olga Kolotova, L`Officiel Baltics galvenā redaktore Līga Zemture un šī žurnāla modes redaktore Dace Krieviņa-Bahmane, Honeymoon High galvenā redaktore Agnija Grigule, fotogrāfes Karlīna Vītoliņa un Viktorija Anisko, TV personība Ketija Šēnberga, modele un influencere Diana Kubasova un arī veikala IMAGEHOUSE radošā direktore un TV personība Grēta Gorjučko.
Balvas uzvarētājiem pasniedza dizaina biroja H2E vadītāja Ingūna Elere un Latvijas Dizaineru savienības valdes priekšsēdētājs Miks Pētersons, juvelierizstrādājumu zīmola Verba vadītāja Anna Fanigina, kā arī aktrise un Soulstones by Agnese Zeltina rotu dizainere Agnese Zeltiņa, TV personība Lelde Ceriņa, zīmola Public Makes Image radošā direktore Liene Grīnberga, kā arī zīmola L’Occitane vadītāja Latvijā Evelīna Ķimene u.c.