Projekta ietvaros tiks saražoti 120 tūkstoši limitētas sērijas „Rīgas Melnā balzama” 0.5 l tilpuma pudeļu ar īpašo etiķeti.
„Rīgas Melnais balzams” ir kļuvis par vienu no Rīgas simboliem un kultūrvēsturisku dzērienu, ko pazīst plašajā pasaulē un bieži izvēlas kā populāru ciemkukuli no Latvijas. Neskatoties uz savu cienījamo vēstures mantojumu – vairāk nekā 260 gadi, ,„Rīgas Melnais balzams” vienmēr dzīvo līdzi laikam un notikumiem. Tā arī šogad uzskatījām par goda lietu veltīt īpašu šī dzēriena partiju Rīgai kā šī gada Eiropas Kultūras centram”, saka zīmola vadītājs Ģirts Liniņš.
Limitētās sērijas dzēriens ar īpašo etiķeti ir viens no pirmajiem, kas tiek ražots uz nesen atklātās modernizētās „Rīgas Melnā balzama” pildīšanas līnijas, kurā investēti 440 tūkstoši eiro.
Balzama līnijas dzērieni tiek eksportēti uz vairāk nekā 25 valstīm pasaulē, katru gadu kāpinot eksporta apjomus. Pērn „Rīgas Melnā balzama” produktu pārdošana vietējā un eksporta tirgū kopumā augusi par 13% jeb 879 tūkstošiem eiro, salīdzinot ar 2012. gadu.
„Rīgas Melnais balzams” ir viena no vecākajām alkoholisko dzērienu tirdzniecības markām Eiropā, kas savus pirmsākumus rod tālajā 1752. gadā. Pašreizējā dzēriena receptūra saglabāta nemainīga kopš 1950. gada, kad tā tika atjaunota, pateicoties uzņēmuma leģendārajai tehnoloģei Maigai Podračniecei.
Atzīmējot Rīgas kā Eiropas Kultūras galvaspilsētas gadu, AS „Latvijas balzams” laiž klajā oriģinālo „Rīgas Melno balzamu” ar īpašu, šim kultūras notikumam veltītu dzēriena dizainu.