Vinnē tie, kas izvēlas oriģinālas pieejas, lai ietaupītu. Šāds viedoklis dominē mūsu aptaujātajās pasākumu aģentūrās par jaunākajām tendencēm korporatīvo pasākumu jomā.
Pasākumu aģentūras „Pareizā ķīmija” vadītāja Gundega Tihi:
„Pašlaik klienti gaida no aģentūrām maksimālo efektu par minimāliem līdzekļiem! Galvenais, lai pasākums vēl joprojām būtu foršs, taču nu jau bez glamūra, bez uguņošanas, bez dārgām furšetēm un bagātīgām dekorācijām. Idejiskais faktors vienmēr ir bijis svarīgs, taču tagad pompozām lietām ideja iet pa priekšu pārliecinoši. Klienti ir kļuvuši izvērtējošāki, lieki nešķiežas. Priekšroka tiek dota saviesīgiem, taču piezemētākiem pasākumiem, kā kopīgu pusdienu ieturēšana, radošās darbnīcas.
Tagad vispār topā ir tāda omulīga kopā padarbošanās. Piemēram, furšetu vietā kolēģi sanāk kopā kādā pēcpusdienā un paši pagatavo suši vai citas uzkodas, tādējādi sanāk radoša aktivitāte ar kopīgām pusdienām vienlaikus- ļoti jauks un saliedējošs pasākums. Tāpat arī mans ieteikums, piemēram, uz Ziemassvētkiem- dekorācijas ballei darbinieki var pagatavot kopīgi un atkal sanāks divi zaķi ar vienu šāvienu- ekonomija uz dekorācijām un darbiniekus saliedējošas aktivitātes vienlaicīgi.”
Pasākumu un reklāmas aģentūras „VVD Mārketinga komunikācijas” direktore Sanita Dika – Bokmeldere :
”Mainoties ekonomiskajai situācijai, ir mainījušās sabiedrības vērtības. Ja agrāk pasākumos vērojām lielu spozmi, dārgus brendus, Latvijas mēroga zvaigznes kā pasākumu vadītājus, slavenus viesmāksliniekus un furšetus par neadekvātām izmaksām, tad šobrīd esam piezemējušies un mūsu vajadzības līdz ar mums (sabiedrību).
Šobrīd novērojam, ka klients arvien vairāk novērtē mūsu prasmi viņa kolektīvā atrast talantus, un izrādās, uz savējiem ir interesantāk skatīties, nekā uz pieaicinātiem svešiniekiem! Patīk, ja svētku sagatavošanā aģentūrai līdzi var darboties uzņēmuma brīvprātīgie. Patīk, ja pasākums ir uzņēmuma vērtībām atbilstošs un kolektīvu vienojošs.
Pamazām korporatīvo pasākumu kultūra pēc patukšās vasaras gan atdzīvojas un klienti mums uzticas, jo spējam iekļauties dažādos budžetos un izdomāt visdažādākos kreatīvos risinājumus. Jāsaka, ka patlaban no aģentūrām izdzīvo tie, kuri spēj būt radoši, mainīties līdzi tirgus prasībām.
Lai ietaupītu uz korporatīviem pasākumiem, ir dažādi veidi. Pirmkārt, vajag gribēt, otrkārt padomāt, ar ko es spēju pārsteigt savus kolēģus - izdomāt pasākuma moto, tematiku, uztaisīt kolektīvo krājkasīti dažādu rekvizītu iepirkšanai, izsludināt ierašanos ar "groziņu", piemeklēt atbilstošas, tematiskas nodarbes un aiziet! Piemēram, no mūsu pieredzes varu teikt, ka mums savā kolektīvā izdevās ideāla Zīļuka diena. Katrs VVD darbinieks ieradās uz darbu ar dažādām rudens veltēm un, saskaņā ar izvēlētu tēmu, veidojām darbiņus, pēc tam arī izstādi. Lai arī kopā esam jau 7 gadus, atklājās līdz šim nezināmi talanti! “
“Baltijas izklaides aģentūras” projektu direktore Renāte Šate:
“Cilvēki vairs nerīko apjomīgus pasākumus, cenšas samazināt cilvēku skaitu (piemēram, darba pasākumus mēdz organizēt tikai konkrētās nodaļas kolektīva ietvaros) un domā par efektīvu naudas izlietošanu un pārdomātiem risinājumiem.
Klienti no mums gaida kreatīvus risinājumus par nedārgām izmaksām, tradicionālas programmas labprāt nomaina pret interesantām lietām un pārdrošām idejām, ja vien tas samazina izmaksas. Taču parasti tieši šāda tipa pasākumi vēl ilgāk paliek atmiņā, jo izceļas ar savu oriģinalitāti. Piemēram, kādēļ gan balles vietā nenoorganizēt pārgājienu pie dabas vai kopīgu slēpošanu Latvijas kalnos? Ļoti iespējams, tas būs vēl jautrāk!
Mūzikas ziņā tagad ļoti izteikti tiek dota priekšroka Dj, kas samazina izmaksas, bet populāru vadītāju vietā tagad izvēlas vienkārši labus vadītājus. Formāts mainās arī kopumā, nav vairs aktuālas greznas balles, bet gan casual stila pasākumi ar odziņu.
Dažkārt klienti var uzskatīt, ka tematiskai ballītei ir papildus vērtība, tātad, papildus izmaksas, bet tā nav. Jo ballītē bez idejiskā pamata ir jādomā par dekorācijām un citiem akcentiem, bet pasākumā ar fifīgu ideju var iztikt bez apjomīgām blakus lietām. Kā arī, nav tā, ka pasākuma organizēšana caur aģentūru- tas viennozīmīgi ir dārgāk. Bieži vien aģentūras par tiem pašiem līdzekļiem varēs nodrošināt maksimālāku efektu, jo mēs varam sarunāt barterus, lētākas cenas telpām, vakara vadītājiem (kas ir krīzes pluss), bet tas viss aizņem laiku un orientēšanos šajā jomā, tādēļ labāk uzticēt to profesionāļiem. Domāju, ka šajos laikos labi parādās arī katras aģentūras vērtība, jo par lielu naudu uztaisīt labu ballīti nav tas pats, kas spēt par mazākiem līdzekļiem noorganizēt tādu pasākumu, kurš visiem paliks atmiņā neatkarīgi no iztērētās naudas daudzuma.”
Neapšaubāmi, darba pasākumi ir būtiska sastāvdaļa kolektīva saliedēšanai un labai komunikācijai kolēģu starpā ikdienā. Šo iemeslu dēļ arī krīzes laikā darba devēji nevēlas pilnībā atteikties no korporatīvo atpūtas pasākumu organizēšanas, kaut arī krietni „apcērp” to vērienīgumu.<br /><br />